Vergil Chițac și tunul de adio: dublarea costurilor unui proiect fantomă!

Vergil Chițac și tunul de adio: dublarea costurilor unui proiect fantomă!

Vergil Chițac pregătește un ultim tun pe banii noștri. Este vorba de proiectul construcției bulevardului Madrid (total nepotrivit acest nume, avem atâtea personalități locale care ar trebui onorate..) care și-a dublat pur și simplu costurile, din pix, ajungând la aproape 118 milioane de lei, față de 62 de milioane, suma prevăzută inițial❗
 
După mai bine de trei ani în care nu a făcut nimic cu acest proiect inițiat de fostul primar (să dăm Cezarului..) domnul Chițac pregătește acum un tun de adio. Asta se întâmplă când amâni toate investițiile pentru perioada electorală, iar singurul tău plan este să-ți bați joc de banii cetățenilor și să-i manipulezi!
 
Nimeni nu spune că este normală o ajustare a valorii proiectului față de cea inițială, dar dublarea costurilor nu se explică nicidecum, mai ales că 75 de milioane de lei vor fi plătite de la bugetul local (față de 8,3 milioane cât era stabilit inițial) și doar 43 de milioane de lei reprezintă finanțare externă. Incompetență și indolență dusă la extrem, acesta este adevărul!
Și nu este singurul caz de acest gen. Constanța plătește bani mulți pe proiecte întârziate din cauza primăriei și mă refer aici la proiectele de îmbunătățire a mobilității urbane care trebuiau finalizate la 31 decembrie 2023, dar au fost lungite pentru ca Vergil Chițac să taie panglica în plină campanie electorală.
 
Pentru asta, constănțenii vor plăti suplimentar zeci de milioane de lei, bani cu care se puteau construi creșe, terenuri de sport, parcuri sau parcări. Desigur, să nu uităm nici de reabilitarea străzii Ștefan cel Mare, simbolul incompetenței administrației Chițac, proiect ce trebuia finalizat în aprilie 2022, care acum a intrat și în atenția Departamentului de Luptă Antifraudă.
15 întrebări fierbinți pentru președintele CJ Constanța: Va răspunde apelului pentru schimbare?

15 întrebări fierbinți pentru președintele CJ Constanța: Va răspunde apelului pentru schimbare?

Transportul județean de călători, în special cei care asigură naveta elevilor, un dezastru patronat de Consiliul Județean Constanța! Am luat act din mass-media de mai multe probleme care vizează situația transportului județean, în general, și a asigurării gratuității pentru transportul elevilor, în particular. Am fost contactat personal de zeci de părinți disperați că problema lor nu se rezolvă!

Nenumărate plângeri zac pe masa Consiliului Județean, iar sute de oameni vorbesc pe rețelele sociale despre umilințele pe care le îndură zilnic din partea șoferilor firmelor private de transport călători.

Nerespectarea graficului de circulație (nerespectarea orelor de efectuare a curselor, neefectuarea tuturor curselor, faptul că nu opresc în stații), depășirea capacității de transport la orele de vârf, nerespectarea tarifelor aprobate şi neacordarea de abonamente pentru toate categoriile de călători/toate rutele, neafișarea graficelor de circulație în stații, comportamentul neadecvat al conducătorilor auto, sunt o parte dintre problemele pe care președintele Conailiului Județean le cunoaște, dar nu face nimic.

Dintre toate firmele de transport, conform mass-media, cea care înregistrează cele mai multe plângeri este Metropolitan. Oare de ce? Oare pentru că proprietarul firmei de transport este consilierul personal al președintelui Consiliului Județean?

Fiindcă nu pot rămâne simplu observator la toate aceste probleme, am decis să-i transmit președintelui CJ #Constanțame Mihai Lupu 15 întrebări la care aștept să-mi răspundă în termenul legal. În funcție de răspunsurile sale, de ceea ce elevii sesizează și de plângerile călătorilor, voi continua demersurile și la alte instituții care pot stopa această bătaie de joc.

Iată întrebările adresate domnului Mihai Lupu, președintele CJ Constanța:
1. Câte sesizări a primit Consiliul Județean Constanța cu privire la operatorul de transport Metropolitan?
2. Care au fost sancțiunile primite de acest operator până în prezent?
3. Câte sesizări / sancțiuni a primit acest operator în raport cu alți operatori de transport?
4. De la ce număr de sesizări / fapte constatate se va dispune măsura rezilierii contractului de serviciu public?
5. Veți da curs solicitării elevilor de a rezilia contractul cu operatorul Metropolitan?
6. Considerați că, în calitate de președinte al Consiliului Județean Constanța, vă aflați în conflict de interese cu privire la activitatea operatorului de transport Metropolitan, având în vedere relația de prietenie și colegialitate cu patronul acestui operator?
7. Ce sume a plătit Consiliul Județean Constanța până în prezent operatorilor de transport pentru asigurarea transportului elevilor, conform art. 83 alin. (5) din Legea nr. 198/2023?
8. Dacă nu au fost efectuate plăți, de ce nu s-a realizat acest lucru?
9. Beneficiază elevii din județul Constanța de gratuitate la transportul județean, având în vedere că din declarațiile acestora rezultă că nu beneficiază sau beneficiază doar din când în când?
10. De ce nu există contract de serviciu public pentru lotul rămas neatribuit?
11. Transportul pe lotul rămas neatribuit se desfășoară în mod legal? Dacă da, în baza cărei legi?
12. De ce nu a atribuit Consiliul Județean Constanța un contract de serviciu public, conform art. 5 alin. (5) din Regulamentul (CE) nr. 1370/2007?
13. Consiliul Județean Constanța este mulțumit de modul în care funcționează transportul județean? Dacă da, vă rugăm să indicați argumentele în favoarea acestui răspuns. Dacă nu, vă rugăm să indicați măsurile adoptate.
14. În județul Constanța există sistemul electronic de taxare integrat? Dacă nu, de ce?
15. Este adevărat că operatorii de transport pretind tarife duble decât cele aprobate? Dacă da, ce măsuri ați luat în acest sens?

Discriminare in Constanța din partea Casei Județene de Pensii privind aplicarea legii 154/2021?

Discriminare in Constanța din partea Casei Județene de Pensii privind aplicarea legii 154/2021?

Am primit numeroase mesaje din partea urmașilor persoanelor persecutate etnic (Legea 154/2021) despre faptul că, în funcție de județul în care locuiesc, Casele Județene de Pensii au abordări diferite în tratarea cererilor lor. Concret, în unele județe, mai ales Constanța, există întârzieri nejustificate sau efectiv refuzuri în emiterea deciziilor pentru stabilirea sumelor de plată. Acest lucru este inacceptabil!
 
Aceste mesaje m-au determinat să formulez o nouă interpelare către ministrul Muncii și Solidarității Sociale, Simona Bucura-Oprescu. I-am solicitat expres doamnei ministru să explice legalitatea acestor întârzieri și refuzuri, precum și detalii despre posibila existență a unor directive sau documente oficiale care ar putea influența o asemenea situație.
 
Consider că este esențial să avem o practică unitară la nivel național în ceea ce privește implementarea acestei legi, pentru a ne asigura că toți cetățenii eligibili beneficiază de drepturile ce li se cuvin, fără discriminare sau întârziere. Să oprim abuzurile care se pare că nu se mai termină la adresa beneficiarilor legii.
Vă asigur că voi urmări răspunsul Ministerului Muncii și voi lua toate măsurile necesare pentru a remedia orice practică ce aduce atingere drepturilor românilor potrivit Legii 154/2021.
Voi continua să lupt pentru respectarea și aplicarea unitară a deciziilor luate în Parlamentul României, iar cei care încalcă legea să răspundă civil și penal pentru toate aceste umilințe!
Frica de electorat: Cum încearcă PNL și PSD să evite judecata populară prin comasarea alegerilor!

Frica de electorat: Cum încearcă PNL și PSD să evite judecata populară prin comasarea alegerilor!

Comasarea alegerilor locale cu cele europarlamentare NU salvează economia României!
 
Să ne gândim doar la milioanele de euro furate de baronii locali PSD și PNL și am putea face alegeri aproape în fiecare lună. Nu economia la buget este motivul pentru care partidele de la guvernare vor ca alegerile să fie comasate, ci frica…
Da, le este teamă să dea ochii cu electoratul pe care l-au mințit, cu oamenii care trăiesc din ce în ce mai rău în timp ce ei își dau pensii speciale din ce în ce mai mari. Le este frică să vorbească în fața oamenilor de afaceri după ce i-au subjugat cu noi taxe și impozite.
 
Ce să le spună Ciolacu și Ciucă profesorilor pe care i-au mințit și amăgit cu creșterile salariale? Sau medicilor de familie care mai aveau puțin și închideau cabinetele? Sau românilor cărora le-au promis că elimină pensiile speciale? Celor care încă mai așteaptă să se pună legile existente în aplicare?
 
Comasarea este o ticăloșie neconstituțională, un atentat la democrație. Forța Dreptei a anunțat deja că va ataca la Curtea Constituțională a României orice comasare a alegerilor. Românii au dreptul să voteze nestingheriți la fiecare alegere în parte, nu amestecat, cu intenția de a-l zăpăci pe alegător și de a-i frauda astfel votul.
 
Da, știm că multora din PNL le este teamă de alegeri. Da, oamenii nu au uitat că în 2020 i-au votat să lupte cu „ciuma roșie”, iar acum sunt aliați cu ei și stau cu capul plecat în fața PSD. Dacă PNL și PSD nu găsesc bani pentru toate alegerile de anul acesta ar trebui să le spună baronilor din teritoriu să nu mai fure, să nu mai ia șpagă, să nu mai fraudeze licitații publice, să nu mai bage mâna în bugetele locale pentru a-și întreține amantele sau grupurile de interese.
CCR s-a mai pronunțat o dată pe tema comasării alegerilor (în anul 2012) și a arătat clar că nu se pot invoca motive economice pentru a face acest lucru.
 
România este un stat democratic, iar PNL și PSD trebuie să înțeleagă acest lucru!
Cum pesediștii și peneliștii protejează un minister fără realizări

Cum pesediștii și peneliștii protejează un minister fără realizări

Pesediștii și peneliștii din Camera Deputaților au votat împotriva proiectului meu de a desființa Ministerul Familiei. Acesta nu a existat niciodată ȋn arhitectura guvernamentală a statului român și nu există niciun corespondent al acestui minister la nivelul Comisiei Europene!!

Acest minister a apărut odată cu dorinţa Gabrielei Firea de a fi ministru peste ceva.

După mai bine de un an şi jumătate şi o creştere a bugetului cu 600%, ministerul ȋn cauză a rămas tot fără activitate şi fără vreo realizare. Gabriela Firea şi-a dat demisia pe 14 iulie, ȋn urma scandalului “azilelor groazei” şi toţi ne-am aşteptat ca după demisia ei să fie desfiinţată şi sinecura sa, fantomaticul Minister al Familiei.

Atunci, am luat imediat decizia de a depune, împreună cu Alexandru Kocsis și alți colegi din Forța Dreptei o iniţiativă legislativă de desfiinţare a Ministerului Familiei prin procedură parlamentară. Mai ales ȋn condiţiile ȋn care ȋn iulie deja ȋncepeam să aflăm care este dimensiunea dezastrului bugetar și de măsurile pe care Ciolacu le „gândea”…
În pachetul fiscal s-au estimat ȋncasări suplimentare de 16 miliarde de lei din creşterea taxelor şi impozitelor şi o economie de doar 3 miliarde de lei din reducerea cheltuielilor.

Aşa că desfiinţarea unui minister inutil, care doar toca bani, părea o decizie firească. Pesediştii nu l-au desfiinţat însă, ba chiar au ales să ȋl păstreze şi să numească un nou ministru, pe Natalia Intotero.
Săptămâna trecută a ajuns la vot iniţiativa noastră legislativă. Comisia Juridică, condusă de #PSD, a depus un raport de respingere a iniţiativei, dar fiind lege organică era necesară o majoritate calificată, adică jumătate plus 1 din numărul deputaţilor aleşi, nu doar al celor prezenţi.

Cum munca nu este foarte pe placul pesediştilor, nu au avut numărul necesar de parlamentari pentru a respinge iniţiativa. Astfel că s-a ȋntors la Comisia Juridică pentru un nou raport, de data aceasta trebuia făcut un raport de adoptare, având ȋn vedere că respingerea nu a ȋntrunit numărul necesar de voturi.
Cu ȋncălcarea Regulamentului Camerei, pesediştii au forţat votul tot pe un raport de respingere şi de data aceasta le-a trecut. O dovadă mai clară decât aceasta pentru felul ȋn care ȋşi apără sinecurile nici că există.
De anul viitor aşteptaţi-vă la noi creşteri de taxe şi impozite pentru că au o foame de bani incredibilă şi nu ştiu decât să ia. Aceşti indivizi nu vor face niciodată reduceri de cheltuieli bugetare pe bune. Pentru un minister fantomă sunt bani și în 2024, pentru românii mințiți de ani de zile cu plata drepturilor legale..NU!!

De ce plătește Constanța prețul indiferenței și neglijenței Ministerului Educației?

De ce plătește Constanța prețul indiferenței și neglijenței Ministerului Educației?

Constanța a pierdut 4 milioane de lei de la bugetul local din cauza incompetenței celor din Ministerul Educației, care „au uitat” să prevadă în bugetul pe 2021 decontarea transportului gratuit al elevilor.
 
Da, Min. Educației își bate joc nu numai de elevi, ci și de administrațiile locale care oferă transport gratuit școlarilor și apoi se trezesc că nu primesc banii de la București. O altă promisiune încălcată de PSD – PNL.
 
Legea Educatiei (modificata prin Legea nr. 226/2020) prevedea ca autoritățile locale plătesc compensația pentru transportul elevilor și ulterior autoritățile locale își decontează aceste cheltuieli de la bugetul de stat. Primăria Constanta a plătit aproximativ 4 mil. lei în 2021 și nu a primit niciun ban de la bugetul de stat.
 
Acum, Primăria se judecă pentru a-și recupera acești bani, dar procesele durează ani de zile, timp în care bugetul Constanței are o gaură de 4 milioane de lei, bani cu care se putea face ceva prin oraș.
 
Deși în 2021 Ligia Deca nu era ministru, acum, când procesul este pe rol, ea ar putea face diligențele necesare pentru ca mun. Constanța să primească ceea ce i se cuvine, conform legii. Dar nu o face…
 
În ce țara normală o primărie se judeca cu ministerul care refuză sa îi plătească anumite cheltuieli pe care tot ministerul le-a aprobat și susținut?
Țin să vă reamintesc că în septembrie am depus o propunere legislativă prin care să rezolvam definitiv problema transportului elevilor, sub toate formele de transport, clarificând mecanismul și sursa de finanțare. Proiectul este la dezbatere la Senat…
Spunem STOP vizelor de flotant în învățământul primar

Spunem STOP vizelor de flotant în învățământul primar

Spunem STOP fenomenului vizelor de flotant pentru înscrierea în învățământul preuniversitar!
 
Am propus eliminarea acestor vize și am inițiat în acest sens, în Parlamentul României, completarea art. 19 din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 cu următorul text: ‘înscrierea şi înmatricularea în învăţământul preşcolar şi primar a elevilor se face la unitatea de învăţământ cea mai apropiată de locuinţa copilului, definită potrivit art 92 şi art. 496 din Legea nr. 287 din 17 iulie 2009 privind Codul civil”.
 
Acest fenomen a dus la situații absolut aberante: copiii care locuiesc lângă o școală sunt mutați la școli îndepărtate, pentru că nu mai au loc de cei care își fac în mod fictiv viză de flotant. Este aberant și acest fenomen trebuie să înceteze! Copilul trebuie să meargă la școala apropiată de locuința sa, nu la școala apropiată de casa de vacanță sau locuința fictivă a unuia dintre părinți.
 
Din păcate, Ministerul Educației a permis și permite în continuare această fraudă. De exemplu, pentru înscrierea în anul școlar 2022/2023, Ordinul Ministerului Educației 3.445/2022 (metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar) prevede faptul că prin domiciliu se înțelege inclusiv reședința.
 
Prin urmare, Ministerul Educației promovează fenomenul vizelor de flotant deoarece interpretează abuziv Codul Civil în ceea ce privește domiciliul (acolo unde aceasta declară că îşi are locuinţa principală, confom Codului Civil). Iar asta se întâmplă chiar dacă cei din conducerile școlilor constănțene se plâng că, din cauza acestui fenomen, au trebuit să renunțe la biblioteci, laboratoare sau chiar și cancelarii pentru a face loc celor care se folosesc de acest tertip…
 
Trebuie să lăsăm ipocrizia deoparte și să ne decidem: ori desființăm sistemul circumscripțiilor școlare, și Min. Educației vine cu o propunere despre modul în care ne înscriem copiii la școală, ori oprim „afacerea” vizelor de flotant. Chiar dacă vorbim aici doar de grădiniță și de învățământul primar…
Voi ce credeți? Cât mai ținem copiii în containere? Terminăm odată cu jmekeria asta românească sau ne facem și aici că nu contează, că interesul general, al comunității nu contează față de interesul personal?
Promisiuni politice versus realitatea dureroasă: cazul legii 154/2021 în România

Promisiuni politice versus realitatea dureroasă: cazul legii 154/2021 în România

În toate ieșirile noastre pe stradă, tot mai mulți constănțeni mă întrebați ce se întâmplă cu aplicarea Legii 154/2021, care prevede plata unor indemnizații copiilor persoanelor persecutate etnic în perioada 1940 – 1944. Ei bine, se pare că PSD – PNL vor să repete scenariul ultimilor ani… să vă explic!
 
La început de septembrie, în prima zi a noii sesiuni parlamentare, am solicitat Ministerului de Finanțe și Ministerului Muncii un răspuns cu privire la faptul dacă în bugetul pe anul 2024 sunt cuprinse sumele pentru plata acestor indemnizații. Totodată, am cerut ambilor miniștri să se asigure că sumele vor fi alocate la buget din timp și în totalitate!
 
Desigur, nu am primit niciun răspuns de la nimeni. Am revenit cu o nouă adresă către cele două ministere pe data de 23 octombrie. Ministrul de Finanțe se ascunde în continuare, iar răspunsul primit de la Muncă nu conține absolut nimic concret la solicitările mele.
Au trecut, așadar, peste 100 de zile în care Statul Român refuză să comunice ce va face cu zecile de mii de români pe care i-a mințit acum doi ani și îi umilește în continuare neaplicând o lege votată de Parlament.
 
Guvernul PNL – PSD a amânat aplicare Legii nr. 154/2021 mai întâi până la începutul anului 2022, apoi până la începutul anului 2023, ca acum termenul (încă) în vigoare să fie 1 Ianuarie 2024 și este posibil să fie amânat pentru 2025 destul de curând.
 
De ce asta..?
 
Pentru că în câteva zile, Guvernul va emite celebra Ordonanță – trenuleț, prin care amână anual aplicarea unor dispoziții legale. Au mai încercat deja o dată anul acesta să amâne pentru anul 2026 plata potrivit legii 154/2021, însă presiunea publică a făcut pe pesediști și peneliști să facă un pas înapoi…
Așa că nu trebuie să ne pierdem speranța și trebuie să continuăm să punem presiune pe ei. Eu în Parlament, dumneavoastră personal către ceilalți parlamentari care vă reprezintă. Eu unul, nu voi lăsa Statul Român să uite de această lege și de cei care au nevoie de ea.
Inegalitate în sistemul de pensii: cum se confruntă românii cu privilegiile parlamentare

Inegalitate în sistemul de pensii: cum se confruntă românii cu privilegiile parlamentare

Doar în acest mandat, eu am votat de trei ori pentru eliminarea pensiilor speciale.
 
Și de fiecare dată, Curtea Constituțională a României le-a menținut! Prin decizia CCR de acum o săptămână, românii care muncesc cinstit sunt obligați să le plătească parlamentarilor – pensionari indemnizația specială, care se adaugă pensiei pe care o au deja în baza contributivității aferente perioadei de activitate dinainte de mandat și din perioada mandatului/mandatelor.
 
CCR a stabilit că, „până la abrogarea sa, indemnizația pentru limita de vârstă era un drept legal acordat deputaților şi senatorilor care au exercitat cel puţin un mandat parlamentar complet, la data împlinirii vârstei de pensionare, iar prin retragerea şi eliminarea sa fost afectată integritatea unui drept legal dobândit”.
 
Așadar, Curtea a decis ca pensiile speciale ale senatorilor și deputaților să nu se desființeze, iar ceea ce mai poate face acum Parlamentul este să elimine pentru viitor indemnizația pentru limită de vârstă. Iar Forța Dreptei va vota, cu siguranță, pentru desființare!
 
Dar pentru acest lucru trebuie voință politică, trebuie ca cei care vorbesc în fiecare zi despre traiul greu al românilor să meargă și să voteze stoparea acestor pensii speciale. Nu este posibil să avem două categorii de români, unii cinstiți și muncitori, iar alții privilegiați, cocoțați în funcții politice și administrative.
 
Statul român trebuie să ofere pensii oamenilor în funcție de munca depusă și contributivitate! Atât!
 
Faptul că ești parlamentar-pensionar nu ar trebui să-ți ofere privilegii față de orice alt cetățean. Oare cum merg acești „speciali” în colegiile lor și dau ochii cu pensionarii care-și duc traiul de pe o zi pe alta, care își iau de la gură pentru a avea bani de medicamente?
 
❓Cum❓
Guvernul PSD – PNL și primarul Chițac ne ascund că nu mai sunt bani pentru finalizarea Cazinoului

Guvernul PSD – PNL și primarul Chițac ne ascund că nu mai sunt bani pentru finalizarea Cazinoului

S-au terminat banii pentru restaurarea Cazinoului din Constanța!
 
Da, ați citit bine! Acesta este „cadoul” făcut de PSD și PNL dobrogenilor exact înainte de Ziua Dobrogei.
 
În urmă cu o săptămână, pe 03.11.2023, Compania Națională de Investiții (C.N.I.) a anunțat oficial antreprenorul care efectuează lucrările de restaurare a Cazinoului că Guvernul NU MAI ARE BANI pentru plata facturilor pe anul acesta.
 
Totodată, i-au cerut antreprenorului (asocierea AEDIFICIA CARPATI SA & SC REMON PROIECT SRL & SC PROFESIONAL CONSTRUCT PROIECTARE SRL & SC TEHNOINSTAL SRL ) ca într-un film prost, să „lucreze pe datorie” sau pe „caiet„. Așa cum era și normal, antreprenorul a anunțat deja oficial că nu e de acord, așa că lucrările ar urma să fie sistate în curând. Mai trist este faptul că primarul Vergil Chițac, cel care se lăuda în septembrie că „mai e puțin și redă comunității” Cazinoul, știe de toată această lipsă a finanțării de CEL PUȚIN O SĂPTĂMÂNĂ, dar nu a anunțat cetățenii.
 
Ei ascund, așa cum au făcut totdeauna, gunoiul sub preș și alimentează populația numai și numai cu minciuni.
 
Constanța este, din păcate, condamnată încă o dată de politicienii incompetenți și corupți! Clădirea-simbol a orașului și litoralului românesc nu merită, se pare, niciun fel de atenție din partea penelistilor și pesediștilor care, în ultimii ani, au avut grijă să se pozeze cu Cazinoul și să se laude cum au salvat ei acest obiectiv național. Acum, tot ei, solicită pe ascuns antreprenorilor să nu încaseze nimic până în februarie 2024. Deși au premeditat (așa cum reiese clar din răspunsul celor de la Aedificia) în cel mai ticălos mod să taie panglica în iulie 2024 (în plină perioadă electorală) cei din PNL și PSD „au uitat” să asigure și finanțarea restaurării Cazinoului, la fel cum „au uitat” să asigure finanțarea multor domenii cruciale ale societății românești. Așa cum au uitat să menționeze că Guvernul Orban a fost cel care a demarat lucrările…! S-au împrumutat în exces, cu dobânzi record, au păstrat pensiile speciale, au anunțat pomeni electorale și au continuat politica de angajare a cadrelor în instituțiile publice pe salarii uriașe. Așa că, prin adresa nr. 186071/30.10.2023, Ministerul Dezvoltării anunță nonșalant pe cei de la C.N.I. de epuizarea creditelor bugetare disponibile pentru anul în curs.
 
Acum, dobrogenii vor suferi. Simbolul Constanței este umilit încă o dată de incompetență și riscăm să distrugem și cât s-a realizat din proiectul de restaurare. De aceea, SOMEZ pe toți parlamentarii PNL și PSD din Constanța, care s-au pozat frumos și s-au lăudat cu lucrările de la Cazinou, să ceară de urgență guvernului lor să asigure finanțarea în continuare a lucrărilor de consolidare și restaurare a Cazinoului, lucrări începute în anul 2020. ATENȚIE: deja valoarea lucrărilor EFECTUATE și NEPLĂTITE la finalul lui octombrie este de peste 30 de milioane de lei.
 
Forța Dreptei a solicitat deja Ministerului Dezvoltării să înainteze Guvernului un Memorandum în care să ceară continuarea finanțării lucrărilor de restaurare. Este SINGURA cale legală prin care se mai poate face ceva. Iar Guvernului deja am solicitat imperativ să aprobe Memorandumul și să explice în mod public cum s-a ajuns în situația punerii în pericol, DIN NOU, a acestui simbol al României.
 
Sursă foto: Cazino Constanta
 
Am propus schimbarea legislației privind CASS pentru a repara inechitățile din sistem

Am propus schimbarea legislației privind CASS pentru a repara inechitățile din sistem

Am depus o nouă inițiativă legislativă, de data aceasta privind plafonarea CASS pentru salariați la maximum 5 salarii minime pe economie. O să explic aici mai succint argumentele care stau la baza acestei iniţiative și vă invit apoi să consultați textul integral aici.
 
  1. De ce plafonul de 5 salarii minime și nu mai mult sau mai puțin? Pentru că Guvernul a stabilit același plafon pentru contribuțiile persoanelor care obțin venituri din activități independente.
  2. Eliminarea inechității fiscale între categorii diferite de contribuabili. Inechitatea fiscală nu poate fi folosită ca pretext doar atunci când Guvernul vrea să justifice eliminarea unor facilități fiscale. Tot inechitate fiscală este și atunci când o categorie de contribuabili plătește contribuții nelimitate, în timp ce alții beneficiază de plafoane.
  3. CASS-ul este o contribuție socială și implică un anumit nivel de solidaritate socială, dar această solidaritate nu poate fi nelimitată.
  4. Serviciile de sănătate de care beneficiază un contribuabil nu sunt nelimitate, ci limitate în baza unui contract-cadru impus în mod unilateral de CNAS. În acest caz, dacă serviciile de sănătate sunt aceleași pentru toți, indiferent de cuantumul contribuţiei, se impune și limitarea contribuției pentru sistemul de sănătate la un nivel rezonabil.
Forța Dreptei vs. PSD/PNL: Bătălia pentru drepturile la încălzire ale românilor

Forța Dreptei vs. PSD/PNL: Bătălia pentru drepturile la încălzire ale românilor

Zeci de mii de români din satele Dobrogei nu vor beneficia de ajutor la încălzire din cauza unei legi învechite pe care PSD/PNL nu vrea să o revizuiască. Ei vor suporta frigul și costuri foarte mari în a-și procura lemne de foc deoarece Ministerul Muncii refuză să-i ajute, deși mi-a recunoscut că trebuie să o facă❗
 
Doamnă Simona Bucura-Oprescu (ministrul Muncii, ca sigur mulți nu au auzit de ea), trebuie să luați măsuri cu privire la aplicarea Legii 226/2021 privind protecția consumatorului vulnerabil de energie! Această lege stabilește criterii clare pentru identificarea acestor consumatori vulnerabili și reglementează măsuri de protecție socială pentru a le asigura accesul la resursele energetice necesare.
 
ℹ️ ATENȚIE, potrivit normelor actuale, pentru a primi acest ajutor, cetățenii nu trebuie să dețină anumite bunuri cum ar fi un tractor, terenuri de peste 2000 mp în mediul rural, o presă de ulei sau altele care sunt enumerate în Anexa 4 a normelor metodologice ale Legii nr. 416/2001. Da, au trecut peste 20 de ani de când acele norme au fost propuse..timpurile s-au schimbat mult, din păcate politicienii sunt aceiași❗
Această listă cuprinde bunuri care nu mai au valoare reală și sunt accesibile oricui, fiind ceva comun, de exemplu în Dobrogea, să deții terenuri de peste 2000 mp în mediul rural.
 
Este clar că aceste criterii trebuie revizuite pentru a reflecta realitatea economică actuală, iar ignorarea acestui aspect este pur și simplu inacceptabilă. Dar se pare că nu și pentru PSD❗
 
Problema ajutorului de încălzire devine tot mai presantă, în contextul creșterii vertiginoase a prețului lemnului de foc. Propunerea de reducere a TVA-ului la lemne a fost binevenită, însă impactul acesteia nu a produs rezultate acolo unde e cu adevărat necesar. Adică la cetățenii din zona rurală…
Încă de la începutul anului 2022 am transmis adrese și întrebări parlamentare către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale solicitând modificarea Anexei 4 din HG nr. 51/2011, astfel încât românii din mediul rural să primească ajutorul de care au nevoie cu adevărat. Dar PSD mimează, ca întotdeauna, „ajutorul”.
 
Deși în luna Martie a anului 2022, răspunsurile primite au menționat că există un proiect de modificare al HG nr. 51/2011 și că se „ocupă” Guvernul, acesta nu a fost publicat nici până în prezent, deși iarna “bate la ușă”.
Recent, am transmis încă o solicitare care pune pe masa noului ministru al muncii și solidarității sociale această problemă și sper că aceasta să aibă înțelepciunea să ia decizia corectă pentru români. Oricum ar fi, noi vom continua demersurile pentru modificarea acestor reguli, pentru că la Forța Dreptei ne-am propus să nu lăsăm pe nimeni în urmă!
Forța Dreptei: De la semnături la schimbarea reală în Constanța

Forța Dreptei: De la semnături la schimbarea reală în Constanța

Pe 21 iunie depuneam la Primăria Constanța 2000 de semnături ale constănțenilor care solicitau realizarea unui sens giratoriu pe bd. Lăpușneanu. Nu s-a catadicsit nimeni să le dea un răspuns oficial. Ba mai mult, din declarațiile reprezentanților Primăriei pe acest subiect, reieșea un „ciocu mic”, că noi știm mai bine cum e cu mobilitatea asta urbană.
 
Motivul indicat al refuzului a fost că proiectul de reabilitare a bulevardului e făcut pe fonduri europene și nu poate fi modificat. O minciună mai mare nu există, am susținut de atunci..și am avut dreptate! Viceprimarul Rusu, erijându-se într-un salvator al orașului, anunță abia la finalul lui octombrie că se va realiza totuși un sens giratoriu la intersecția cu strada N. Iorga și deja se discută de un al doilea la intersecția cu strada Dispensarului.
Adică ce i-am spus noi, Forța Dreptei Constanța și toți constănțenii, de luni de zile, el abia acum a aflat. Tot e bine că în al 12-lea ceas, municipalitatea s-a trezit la realitate și ne-a ascultat și se rezolvă această problemă, care nu trebuia să existe de la bun început.
 
Tuturor ni s-a părut absurd să mergi chiar și trei kilometri fără să poți vira la stânga, fără să poți intra în propriul cartier, stând în trafic, blocându-l și poluând, să fii obligat să mergi doar înainte deoarece așa crede Chițac că se descongestionează traficul din oraș, că asta înseamnă mobilitate urbană. Nimic mai fals…
 
Dacă se mobilizează, constănțenii își pot face vocea auzită în cele din urmă. Forța Dreptei a inițiat această campanie de strângere de semnături încă de la finalul acestei primăveri. Indiferent câți politicieni vin acum și se laudă că „ei au rezolvat problema sensurilor giratorii”, constănțenii știu adevărul, iar acest lucru este cel mai important.
 
Vom continua să ne implicăm alături de locuitorii orașului în rezolvarea problemelor cu care se confruntă. Zilnic suntem pe stradă, discutăm cu ei, aflăm ce nevoi au și cum putem să-i ajutăm. Acolo, în stradă, este realitatea Constanței, nu într-un turn de fildeș în care să te ascunzi pentru a nu te întâlni cu oamenii care au avut cândva încredere și te-au votat.
Victorie a Forța Dreptei la Curtea Constituțională

Victorie a Forța Dreptei la Curtea Constituțională

Curtea Constituțională a României a admis sesizarea deputaților Forța Dreptei și USR cu privire la o lege care permitea anumitor medici să ocupe funcții de conducere până la vârsta de 70 de ani.
Sesizarea noastră a plecat de la încălcarea grosolană de către PSD și PNL a principiului bicameralismului deoarece Senatul a discutat asigurarea accesului nediscriminatoriu la serviciile conexe actului medical pentru persoanele diagnosticate în spectrul autist.
Practic, legea respectivă era despre cu totul altceva și nu avea nicio legătură cu numiri sau funcții în sistemul medical. În Camera Deputaților însă, deputații noului USL 2.0 aU adus amendamente care au schimbat esența actului normativ, amendamente ce priveau ocuparea funcțiilor de conducere în unitățile sanitare.
 
Da, ceva de genul „noaptea ca hoții”, în speranța că nu se va observa asta de nimeni. Dincolo de aspectele tehnice ale sesizării admise de CCR, considerăm că trebuie să facem toate eforturile de a păstra tinerii medici în România, de a-i atrage pe tinerii profesioniști din domeniu, care cunosc ultimele tehnologii medicale, să practice medicina în spitalele din România.
 
Iar pentru acest lucru trebuie să ne luptăm cu o „mafie” care a pus stăpânire pe sistemul de sănătate de la noi, o „mafie” care se alimentează mereu doar cu oamenii lor, din sistem, indiferent dacă sunt sau nu competenți, oameni care mereu rămân la butoane cu consecințe grave pentru sănătatea pacienților.
Este timpul unei noi generații de specialiști în medicină, este timpul unui reviriment în acest domeniu, iar pentru asta avem nevoie ca tinerii specialiști să-și găsească și să-și poată ocupa locurile pe care le merită în spitalele din România.
 
ℹ️ N.B.: Legea declarată neconstituțională privea aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 150/2022 pentru modificarea şi completarea Legii 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății şi a Legii 151/2010 privind serviciile specializate integrate de sănătate, educaţie şi sociale adresate persoanelor cu tulburări din spectrul autist şi cu tulburări de sănătate mintală asociate, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul sănătăţii.
Legea Salarizării Unitare: o promisiune mincinoasă pentru profesori

Legea Salarizării Unitare: o promisiune mincinoasă pentru profesori

În aceeași zi în care au votat „Legea Menținerii Pensiilor Speciale”, PSD și PNL votau împotriva proiectului Forța Dreptei, inițiat de mine și de colegul Alexandru Kocsis, de majorare a salariilor personalului didactic la nivelul promis înainte de suspendarea grevei de avertisment.

Promisiunea Guvernului a fost că Legea Salarizării Unitare va fi finalizată până pe 15 iulie, PSD și PNL promițând că în septembrie o avem în Parlament pentru consultare. Suntem pe 19 octombrie și nu avem astăzi nici măcar un proiect depus în consultare publică.

Proiectul nostru era simplu, modifica Legea Salarizării Unitare pe care o avem în vigoare astăzi și introducea o grilă de calcul a salariilor personalului didactic de predare, plecând de la salariul mediu pe economie pentru profesorii debutanți.

Votul pentru acest proiect ar fi fost de fapt o garanție că profesorii nu vor rămâne, din nou, cu ochii în soare.

Din păcate au votat pentru respingere și noi credem că sunt slabe șanse ca această coaliție să își țină cuvântul față de profesori.

Finalizarea cu succes a proiectului ‘Drumul Dunării – Dobrrigini, partea I’: Descoperă patrimoniul cultural al Dobrogei!

Finalizarea cu succes a proiectului ‘Drumul Dunării – Dobrrigini, partea I’: Descoperă patrimoniul cultural al Dobrogei!

Finalizarea proiectului „Drumul Dunării – Dobrorigini, partea I” și organizarea unui panel de discuții despre patrimoniul cultural din Dobrogea

Asociația Youth Vision for Society este mândră să anunțe finalizarea cu succes a primului capitol al proiectului „Drumul Dunării – Dobrorigini” și să vă invite la un panel de discuții despre patrimoniul cultural din Dobrogea.

Proiectul „Drumul Dunării – Dobrorigini, partea I” a urmărit pe parcursul a 4 luni promovarea patrimoniului cultural și natural de pe linia Dunării din județul Constanța și crearea a 4 rute culturale prin care să descoperim frumusețea și valoarea acestor locuri. Acest proiect a fost inițiat cu scopul de a conserva și promova bogăția inestimabilă a regiunii și de a evidenția legăturile istorice profunde dintre Dobrogea și Dunăre.

În acest context, vă invităm cu bucurie să luați parte la panelul de discuții care va avea loc la Muzeul Național de Istorie și Arheologie Constanța, în data de 30 septembrie, începând cu ora 14.30. Evenimentul va aduce în prim-plan importanța patrimoniului cultural din Dobrogea și va oferi o platformă pentru experți și pasionați să discute despre rezultatele obținute în cadrul proiectului.

Despre proiectul „Drumul Dunării – Dobrorigini, partea I” puteți afla mai multe de pe site-ul https://drumuldunarii.ro/

Proiect cultural cofinanțat de Administratia Fondului Cultural National.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanţării.

Bogdan Bola (Forța Dreptei) – propuneri legislative drastice privind combaterea conducerii sub influența alcoolului sau a drogurilor

Bogdan Bola (Forța Dreptei) – propuneri legislative drastice privind combaterea conducerii sub influența alcoolului sau a drogurilor

Săptămâna trecută, ȋn Constanţa, un şofer drogat a produs un accident ȋn care au fost rănite 8 persoane. Printre victime, un copil de 6 ani şi un bebeluş.
 
Şoferul vinovat avea permisul suspendat, deoarece cu o zi ȋn urmă a fost depistat ȋn trafic conducând sub influența alcoolului și a drogurilor. Asta nu l-a ȋmpiedicat să ȋşi conducă ȋn continuare maşina, tot drogat, ȋn baza dovezii provizorii primite de la Poliţia Rutieră. Din păcate, se pare că cea mai bună metodă pentru a preveni astfel de tragedii este să ţinem departe de şosele asemenea indivizi inconştienţi.
 
În fața acestor tragedii, am depus deja o iniţiativă legislativă de modificare a Codului Rutier, pe care am lucrat-o ȋmpreună cu colegul meu Alexandru Kocsis. În privinţa unora dintre modificări aveam mici ezitări, dar am consultat şi specialişti din cadrul Poliţiei Rutiere şi mi-au ȋntărit faptul că au nevoie de asemenea modificări pentru a putea lupta eficient cu aceşti derbedei cu carnet de conducere.
 
Pe scurt, acestea ar fi câteva dintre modificările pe care le aducem legislaţiei actuale:
 
  • Dublăm perioada de suspendare pentru şoferii recidivişti.
  • Creştem perioada de suspendare a permisului de la 120 de zile la 180 de zile pentru şoferii care depăşesc viteza legală cu peste 70km/h.
  • Conducătorii auto sancționați contravențional în condițiile art. 101 alin. (3) lit. h), art. 103 alin. (2) lit. a), art. 103 alin. (3) lit. i), art. 108 alin. (1) lit. c) pct. 3, art. 108 alin. (1) lit. d), pct. 3, sunt obligați să urmeze un curs de formare în vederea conducerii defensive. Nu le detaliez pe fiecare ȋn parte ca să nu lungesc prea mult acest text, ȋnsă vă invit să consultaţi iniţiativa aici: https://senat.ro/legis/lista.aspx?nr_cls=b507&an_cls=2023
  • Transformăm din contravenţie ȋn faptă penală depăşirea vitezei legale cu peste 80 km/h. Dacă vi se pare o măsură dură, gândiţi-vă că şoferul ȋn cauză ar trebui să circule cu peste 130 km/h ȋn localitate şi peste 210 km/h pe autostradă. Nu te obligă nimeni să devii un glonţ pe şosele şi să nenoroceşti oameni nevinovaţi ȋn goana ta.
  • Introducem temeiul legal pentru ca judecătorii să poată confisca maşinile celor care au fost depistaţi conducând drogaţi sau cu o alcoolemie de peste 0,80 gr/l alcool pur ȋn sânge, precum şi maşinile celor care, cum am scris şi mai sus, depăşesc viteza legală cu peste 80 km/h (peste 130 km/h ȋn localitate şi peste 210 km/h pe autostradă).
  • În cazul șoferilor care au fost condamnați pentru ucidere din culpă în urma unui accident pe care l-au provocat fie conducând fără permis, fie urcându-se beți sau drogați la volan, perioada dintre executarea pedepsei și recăpătarea dreptului de a conduce să fie crescută de la 6 luni la 10 ani.
Modificările pe care le propunem sunt ample şi destul de severe, dar gândiţi-vă că suntem, totuşi, pe primul loc ȋn Europa ca număr de accidente rutiere zilnice şi număr de decese. Cele mai multe critici le-am primit pentru prevederea cu confiscarea maşinii, dar asta pentru că oamenii nu ȋnţeleg exact cum funcţionează acest mecanism. În primul rând, maşina nu se confiscă direct, poliţia rutieră o indisponibilizează, iar confiscarea efectivă poate fi dispusă de către un judecător, care va aprecia, în concret, proporționalitatea măsurii față de siguranța traficului.
 
Totuși, să conduci beat mort, drogat sau cu peste 130 km/h ȋn localitate şi peste 210 km/h pe autostradă nu mai reprezintă greșeli, ci acțiuni voite, egoiste și inconştiente. Pentru astfel de specimene la volan, dispozițiile în vigoare ale legislației rutiere sunt regresive, amenzile devin sancţiuni insignifiante pentru beizadele cu bolizi de lux care își fac un titlu de glorie din a încălca regulile rutiere şi ȋşi bat joc de siguranţa şi viaţa tuturor celorlalţi participanţi la trafic.
 
Dacă există voinţă ȋn Parlament, putem preveni viitoare tragedii, dacă nu, vom continua să dezbatem la nesfârşit la televizor, vom compătimi victimele şi vom blama ȋn continuare statul pentru impotenţa sa.
Dezbatere publică – vize de flotant vs domiciliu: cine și cum ar trebui să aibă prioritate la înscrierea în școli și grădinițe?

Dezbatere publică – vize de flotant vs domiciliu: cine și cum ar trebui să aibă prioritate la înscrierea în școli și grădinițe?

Am nevoie de puțin ajutor: am tot văzut/auzit zilele acestea mai multe discuții, în diferite grupuri, în care părinții unor copii care au început clasa pregătitoare se plâng că nu mai au loc în clase deoarece au venit alții „cu vize de flotant” și le-au luat locul.
 
Astfel, spun ei, se ajunge la un număr de elevi care doresc (și au dreptul) de a se înscrie la o anumită școală mai mare chiar decât capacitatea claselor acelei școli. Acest lucru ar contribui, zic ei și la haosul din traficul de dimineață din oraș.
 
Chiar vreau să cunosc opinia dvs. pe această temă care, se pare, se reia în municipiul Constanța la fiecare început de an școlar. Este sau nu o problemă reală? Aș dori să menționați școli unde se întâmplă acest lucru pentru a putea cere explicații punctuale de la Inspectoratul Școlar și școala respectivă.
Oare este normal ca acești elevi, care domiciliază în preajma unor școli, să fie trimiși să învețe în alte cartiere deoarece în școlile din preajma casei lor vor învăța elevi ai căror părinți și-au făcut vize de flotant doar pentru acest scop?
 
Știu, conform legii, copiii celor cu viză de flotant au dreptul de a învăța la școala din jurisdicția domiciliului trecut în viză. Dar, oare, este și moral să se întâmple asta, în orice condiție și fără pic de control? Nu puține sunt cazurile în care cei care au viză de flotant locuiesc la câteva străzi mai încolo dar, poate, au recurs la a-și lua viza de flotant pentru că și-au dorit să-și înscrie copilul la „școala de elită”.
Ce credeți că ar trebui în astfel de cazuri..:
 
  • Să prioritizăm înscrierea elevilor în funcție de domiciliu, iar primordial să fie domiciliul din Cartea de Identitate, apoi viza de flotant?
  • Să fim atenți la cei care locuiesc în aceeași localitate dar și-au dobândit o viză de flotant doar pentru a-și înscrie copilul la o altă școală?
  • Credeți că ar fi necesar ca administrația locală, cea care are în subordine și instituțiile de învățământ, prin Poliția Locală, să verifice dacă acele vize de flotant corespund cu realitatea?
An școlar nou, aceleași probleme: De ce elevii din România rămân fără transport?

An școlar nou, aceleași probleme: De ce elevii din România rămân fără transport?

Un nou an școlar începe astăzi fără transport pentru elevi! Din păcate, și acest an școlar va fi unul trist pentru elevii din România. Un sistem educațional profund disfuncțional, cu manuale vechi, programe neactualizate, fără burse pentru pentru elevi și iată, din nou, fără transport pentru elevi.
Să vă explic de ce…
 
Incompetenta ministră a Educației Ligia Deca a acceptat modificarea noii legi a învățământului în Parlament într-un mod absolut dezastruos. Deși am formulat amendamente care să clarifice sursa de finanțare și modalitatea de acordare a gratuității pentru transportul elevilor, acestea au fost respinse de majoritatea toxică PSD PNL UDMR.
 
Legile au fost promulgate și au intrat în vigoare, așa cum și-a dorit El Însuși, Klaus #Iohannis. Doar ca au fost legi proaste, drept urmare deja a început Guvernul să le modifice prin ordonanțe de urgență. Pentru transportul elevilor, #Guvernul a aprobat săptămâna trecută o hotărâre obosită care nu face decât să blocheze asigurarea transportului pentru elevi.
Deși legea spune că toți elevii trebuie să aiba transport gratuit, și local și județean, Ministerul Educației nu clarifică sursa de finanțare pentru transportul județean, iar acordarea gratuității este la bunul plac al operatorului de transport.
 
De ce nu vor acorda operatorii de transport gratuitate elevilor? Pentru că nu vor fi plătiți. S-a mai întâmplat asta în anul 2020, iar operatorii au sistat gratuitatea.
Ce vor face elevii? Asta trebuie să răspundă „ministra” educației.
 
Ce voi face eu? Am depus deja o inițiativă legislativă săptămâna trecută pentru corectarea legii învățământului preuniversitar. Am solicitat chiar și procedură de urgență, însă credeți că este educația o urgență pentru Freddy, Ciolacu, #PNL și #PSD?
Ca de fiecare dată, vă voi ține la curent cu toate demersurile pe care le voi întreprinde în acest sens…
 
Forța Dreptei Constanța apără în instanță drepturile constănțenilor

Forța Dreptei Constanța apără în instanță drepturile constănțenilor

Săptămâna trecută, alături de colegi din Forța Dreptei Constanța am depus o plângere prealabilă prin care solicităm anularea Hotărârii Consiliului Local 261/29 iunie 2023 în contencios administrativ. Practic, Consiliul Local dă mână liberă la autorizarea de baruri, restaurante, și alte activități comerciale cu publicul la parterul blocurilor de locuințe fără consimțământul celor direct afectați, vecinii și asociațiile de proprietari în ansamblul lor.

Noi credem că astfel, Consiliul Local Constanța încalcă legea și devine inamicul celor care locuiesc la bloc. De ce? Deoarece o astfel de hotărâre va duce la tensiuni grave între locatari și unii dintre cei care desfășoară afaceri la parterul unor astfel de imobile.

Pe 29 iunie, Consiliul Local Constanța a votat Regulamentul privind organizarea și desfășurarea activităților comerciale și a serviciilor de piață în Municipiul Constanța. Printre altele, acest act normativ presupune că „pentru unitatea amplasată la subsolul/parterul clădirilor de locuit, operatorul economic trebuie să prezinte în mod obligatoriu acordul asociației de proprietari/locatari și acordul imobilelor limitrofe cu destinația de locuință, referitor la activitatea desfășurată și orarul de funcționare doar pentru unitățile care desfășoară activitate economică peste ora 22:00 și înainte de ora 08:00”.

În situația în care nu există asociație de proprietari/locatari, solicitantul va da o declarație pe proprie răspundere și va depune doar acordul proprietarilor imobilelor limitrofe pe plan orizontal și vertical cu destinația de locuință. În cazul în care președintele asociației de proprietari refuză să dea acordul, operatorul economic va da o declarație pe propria răspundere în acest sens și dosarul va fi supus spre analizare. Aceeași declarație se va da și pentru proprietarii persoane fizice care refuză să-și dea acordul, în imobile unde nu există asociație de proprietari/locatari.

Grav este faptul că HCL 261/29 iunie 2023 încalcă art. 40 din Legea 196/2018 care prevede că „(1) Schimbarea destinației locuințelor, precum și a spațiilor cu altă destinație decât aceea de locuință, prezente în proiectul inițial al imobilului, se poate face numai cu avizul scris al comitetului executiv și cu acordul scris, prealabil, al proprietarilor direct afectați cu care se învecinează, pe plan orizontal și vertical, spațiul supus schimbării….”

Așadar, în timp ce Legea asociațiilor de proprietari prevede în mod expres că într-un bloc de locuințe nu poate fi schimbată destinația spațiilor individuale fără acordul asociației de proprietari și al tuturor proprietarilor care se învecinează direct pe verticală și orizontală cu respectivul spațiu, hotărârea de Consiliu Local a stabilit cu încălcarea actului normativ superior o serie de excepții orare cu privire la programul de funcționare (între 08:00-22:00) sau de zonă (Mamaia) pentru care acordul expres nu mai este necesar.

Prin suprimarea acordului necesar din partea asociației de proprietari și a proprietarilor individuali, care ar putea fi afectați în libera și liniștita folosință a domiciliilor lor, se va produce o ingerință în dreptul lor de a trăi într-un mediu sănătos și o ingerință în viața lor privată și intimă prin desfășurarea de activități economice precum restaurante, baruri, activități distractive și recreative în imediata vecinătate a unui spațiu privat de locuit, unde practic doar un perete sau planșeu separă spațiile individuale.